Monday, March 7, 2011

رؤسای سپاه ميليونها دلار به بانکهای ترکيه، مالزی، اندونزی و چين واريز کرده اند

نشريه اقتصادی فرانسوی زبان لزکو : رؤسای سپاه ميليونها دلار به بانکهای ترکيه، مالزی، اندونزی و چين واريز کرده اند
صدای آمریکا :به نوشته نشريه اقتصادی فرانسوی زبان لزکو در حالی که برخی رهبران کشورهای عرب سعی دارند تأثير زنجيره ای انفلاب های منطقه را در کشورخود در نطفه خفه کنند، نگرانی رهبران جمهوری اسلامی تا حد زيادی جنبه شخصی دارد. اين روزنامه به نقل از منابع نزديک به آيت الله خامنه ای می نويسد مديران سازمان های خيريه و رؤسای سپاه پاسداران از يک ماه و نيم پيش شروع کرده اند به انتقال بخشی از اموال خود به کشورهای امنی در خارج از محدوده اروپا و آمريکا مثل ترکيه، پاکستان، ترکمنستان، بنگلادش، اندونزی، و مالزی. تا کنون يکصد و هشتاد ميليون دلار از وجوه بانک سپه به سه بانک ترکيه، و ۲۲۰ ميليون دلار از وجوه حساب های بانک ملی و صادرات به بانکهای مالزی و اندونزی واريز شده؛ و اخيراً اين فعاليت ها با وازير پول به حساب هايی در چين شدت گرفته است.
لس آنجلس تايمز می نويسد پيشاپيش روز جهانی زن، وبسايت های اوپوزيسيون ايران هواداران خود را تشويق می کنند که روز سه شنبه آينده برای درخواست برابری حقوق زن و مرد در جمهوری اسلامی؛ و اعتراض به بازداشت ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان، به فعالان حقوق زنان بپيوندند.
واشنگتن پست در ارتباط با اعتراضات در اردن می نويسد تظاهرکنندگان خواستار تغيير و تحول اساسی در نظام سياسی اردن شده اند؛ اما قصد کنارگذاشتن ملک عبدالله دوم را ندارند.
نيويورک تايمز با اشاره به بالاگرفتن درگيری های خونين در ليبی ميان عوامل و هواداران معمر قذافی با مخالفان - که به آواره شدن ميليون ها نفر در کشور منتهی شده است - می نويسد به جای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبی، بهتر است برای مردم امکاناتی فراهم کنيم تا بتوانند با دنيای خارج ارتباط برقرار کنند و روزنامه گاردين هشدار می دهد که پيروزی قذافی در برابر مردم و ادامه حکومت وی بر ليبی، می تواند نقطه پايان خيزش های دموکراسی خواهانه در کشورهای عرب باشد و نتيجه گيری می کند که جامعه بين المللی بايد از طريق اتحاديه عرب به پيروزی مردم ليبی کمک کند


No comments:

Post a Comment