Tuesday, March 1, 2011

اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور

اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور / بازداشت خشونت‌‌آمیز حدود ۳۰ مرد و زن در خیابان فلسطین
اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر دیکتاتور
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تظاهرات گسترده مردم رشت با شعارهای مرگ بر دیکتاتور در چند  خیابان رشت به پا شد.
اعتراضات گسترده مردم رشت از حوالی ساعت 16:30 در حالی که باران بشدت می بارد آغاز  شد و رفته رفته بر تعدادی اعتراض کنندگان افزوده می شد. اعتراضات مردم رشت از خیابان مطهری آغاز و بسوی حاجی آباد ادامه یافت همچنین اعتراضاتی در چهار راه میکائیل  شکل گرفت. حوالی ساعت 17:30 حرکت اعتراضی مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد الله اکبر آغاز شد شعارها به حدی شدید بود که فضای شهر رشت را در برگرفته بود.
رانندگان خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات  مردم همراهی می کردند نیروهای سرکوبگر با باتون به  شیشه و بدنۀ ماشینها می کوبیدند ولی قادر به خاموش کردن بوق اعتراضی ماشینهای مردم نبودند.
حوالی ساعت 18:00 نیروهای سرکوبگر با عربده کشی و تهدید سعی در پراکنده کردن مردم داشتند ولی مردم به حرکتهای اعتراضی خود شدت بخشیدند.پس از آن  نیروهای ولی فقیه به تجمعات اعتراضی مردم یورش بردند و با اعتراض کنندگان درگیر شدند.
نیروهای سرکوبگر لباس شخصی و نیروی انتظامی وحشیانه به مردم یورش می بردند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند.این درگیریها تا مدتی طولانی ادامه داشت و تعداد زیادی از مردم شهر رشت و بخصوص جوانان دستگیر شدند. تعداد دستگیر شدگان بیش از 100 نفر تخمین زده می شود.
بازداشت خشونت‌‌آمیز حدود ۳۰ مرد و زن در خیابان فلسطین
در خیابان فلسطین تهران حضور مردم معترض منجر به برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی و بازداشت حدود ۳۰ تن از شهروندان توسط آن‌ها شد.
به گزارش خبرنگار «رهانا» که در محل حاضر بوده است، نیروهای امنیتی  ۱۰ پسر را رد بازداشت و در کف خیاباون خوابانده بودند. ماموران پیراهن‌های آنان را روی سرشان کشیده و اقدام به ضرب و شتم آنان کردند.
همچنین دو ماشین حاوی ون نیز را از بازداشتی‌های مرد و زن پر کرده و اقدام به ضرب و شتم آنان حتا در داخل ون‌های مشکی رنگ می‌کردند. خشونت نیروهای امنیتی در جریان این بازداشت‌ها بسیار تاسف‌برانگیز بوده است.
همچنین یک دختر نیز به طرزی خشونت‌بار بازداشت و تا ماشین ون روی زمین کشیده شده است. صدای فریادهای این دختر جوان برای مردم حاضر در محل بسیار دلخراش بوده است.
بنابر اطلاع خبرنگار رهانا، نیروهای امینیتی با حضور در میان مردم معترض اقدام به شناسایی و سپس بازداشت بسیاری از آنان کرده‌اند. تعداد بازداشتی‌های امروز تهران مشخص نیست، اما با توجه به اخبار تعداد بسیار زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند.
برخی از بازداشت شدگان به ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و مدرسه آیت‌الله سعیدی در خیابان انقلاب منتقل شده‌اند.

No comments:

Post a Comment