Tuesday, March 1, 2011

خبرهای کوتاه: دستگیری همسر تاج زاده در تظاهرات امروز...

خبرهای کوتاه: دستگیری همسر تاج زاده در تظاهرات امروز...
* بی بی سی : شاهدان عینی می گویند یک پوستر بزرگ حاوی عکس آیت الله علی خامنه ای در میدان صادقیه تهران به آتش کشیده شده است. به گفته این شاهد عینی نیروهای امنیتی بلافاصله پس از این برای فرونشاندن آتش وارد عمل شده اند. گزارش متعدد حاکی از آن است که میدان صادقیه تهران با آغاز تاریکی هوا بسیار شلوغ شده و لحظه به لحظه به جمعیت آن افزوده می شود.
- یک شاهد عینی می گوید حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان حدود ساعت 5 بعد از ظهر امروز  سوار بر تویوتای سفید رنگ در چهار راه وصال بود. به گفته این شاهد عینی آقای شریعتمداری خودش رانندگی می کرده اما با نگاه پرسان و خیره مردم مواجه شده و به سرعت از یکی از خیابان های فرعی از محل خارج شده است.
ندای سبز آزادی :  یک شاهد عینی هم اکنون به خبرنگار ندای سبز آزادی خبر داد که درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای امنیتی در محدوده انقلاب به سمت بلوار کشاورز و میدان ولیعصر و طالقانی رخ داده است.
به گزارش ندای سبز آزادی به نقل از این شاهد عینی درگیری در میدان انقلاب کم سابقه گزارش شده است و ماموران اقدام به شلیک گاز فلفل علیه مردم  کرده اند.
به گفته وی در حال حاضر نیروهای امنیتی زیادی به سمت کوی دانشگاه و امیر آباد در حال حرکتند.
این شاهد عینی همچنین از دستگیری دو نفر از دوستان همراهش خبر داده است.
- یک شاهد عینی در شیراز جمعیت تظاهر کننده در خیابان‌های مرکزی این شهر را «بسیار زیاد» و بیشتر از شمار تظاهرکنندگان در روز اول اسفند اعلام کرده است.
به گفته یک شاهد عینی در حدود ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر روز سه‌شنبه، خیابان ساحلی از سمت فلکه گاز مسدود شده است و ترافیک تا خیابان ارم ادامه دارد و تظاهرات «شدید»‌ و سرکوب بسیار شدیدی از جمله در خیابان ملاصدرا شیراز در جریان است.
به گفته وی به محض این که تجمع کنندگان شروع به شعار دادن می‌کردند، نیروهای امنیتی به آنها حمله می‌کردند و در این میان از گاز اشک‌آور نیز علیه تجمع‌کنندگان استفاده کرده‌اند.
- خبرنگاران ندای سبز آزادی از دستگیری فخرالسادات محتشمی پور در تظاهرات خیابانی امروز، 10 اسفند در تهران خبر می دهند.
فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاج زاده از مشاوران میرحسین موسوی در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری و معاون اسبق وزیر کشور در دوران اصلاحات است که با نامه های خود نسبت به دستگیری غیرقانونی همسرش اعتراض می کرد.

No comments:

Post a Comment