Tuesday, March 1, 2011

خبرهای کوتاه/ نیروهای سرکوبگر نهایت وجشیگری خود را به نمایش گذاشته اند/ بازداشت ۵۰ تن از شهروندان معترض در میدان انقلاب...

خبرهای کوتاه/ نیروهای سرکوبگر نهایت وجشیگری خود را به نمایش گذاشته اند/ بازداشت ۵۰ تن از شهروندان معترض در میدان انقلاب...
دویچه وله : شلیک مداوم گاز اشک آور توسط نیروهای انتظامی در خیابان آزادی مانع تشکیل جمعیت معترضان شده است. معترضان از هر فرصتی برای شعار دادن استفاده می‌کنند. یک شهروند تهرانی به دویچه‌وله گفت که مردم شعار "الله‌اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" سر می‌دهند.
خبرگزاری آلمان از تهران گزارش داده که برخورد نیروهای امنیتی با معترضان بسیار شدید است. این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی گزارش داده بیشترین درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی، در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران رخ داده است.
* شاهد عینی در ای میلی به بی بی سی فارسی:من امروز  شاهد حضور تعداد بسيار زيادي از كارگران كيان تاير در بيرون كارخانه و مقابل بخشداری بودم و در بعضی لحظات اتوبان رو هم مسدود كرده بودند. شعار هاي سياسی زيادی هم مي دادند اما به علت مشغول بودن نيروهاي سركوبگر به مركز شهر در پي فراخوان جنبش سبز، نتونستن به كارگرا حمله كنن. شعاراشون واقعا سياسی بود و همه سرنشين های خودروهای گذری را كاملا غافلگير مي كرد و مدام از مرگ بر ستمگر و مرگ بر دولت مردم فريب شعار می دادند.
یک شاهد عینی از اهواز به بی بی سی فارسی گفت که حضور نیروهای امنیتی و بسیج در میدان ها و چهارراه های اصلی شهر بسیار چشمگیر است. به گفته این شاهد عینی، افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها باعث افزایش نارضایتی ها در این شهر شده است.
یک شاهد عینی از شیراز به بی بی سی فارسی گفت که حدود ساعت شش بعد از ظهر امروز در مقابل بیمارستان امام رضای شیراز درگیری میان مخالفان و نیروهای امنیتی رخ داد و تعدادی از معترضان بازداشت شدند.
* بازداشت ۵۰ تن از شهروندان معترض در میدان انقلاب
در پی تجمع‌های پراکندهٔ مردم معترض در برخی میادین و خیابان‌های اصلی پایتخت و دخالت نیروهای امنیتی، دستکم ۵۰ نفر در میدان انقلاب بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی وقوع درگیری های گسترده در میدان انقلاب تهران، نیروهای امنیتی با یورش به سمت مردم معترض دستکم ۵۰ تن از ایشان را بازداشت و به نقطهٔ نامعلومی منتقل نمودند.
این در حالیست که نیروهای امنیتی در میدان انقلاب از عصر امروز بار‌ها به پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن و سرکوب معترضین روی آورده‌اند.
گفتنی ست جو میدان انقلاب و نواحی اطراف ان تا لحظهٔ تنظیم خبر متشنج توصیف شده است.
لازم به یادآوری ست که برخی از معترضان به دولت ایران مقرر کرده بودند که از ساعت ۵ عصر روز سه شنبه، ۱۰ اسفند ماه در اعتراض به بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی به همراه  همسرانشان، فاطمه کروبی و زهرا رهنورد، دست به تجمع بزنند.

No comments:

Post a Comment