Tuesday, March 1, 2011

تجمع‌های پراکنده معترضان در مناطق مرکزی تهران

تجمع‌های پراکنده معترضان در مناطق مرکزی تهران

 

 دويچه وله

براساس گزارش‌ها، تجمع‌های پراکنده‌ای در مناطق مرکزی تهران شکل گرفته و نیروهای امنیتی برای پراکنده‌کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده می‌کنند. بسیجی‌های موتوری با حمله به داخل پیاده‌روها به شدت با معترضان برخورد می‌کنند.

 

[این گزارش مرتب تکمیل می‌شود]
[زمان خبرها به وقت اروپای مرکزی است]

[16:00] از میدان انقلاب درگیری شدید میان معترضان و نیروهای انتظامی گزارش شده است. یک شاهد عینی هم می‌گوید که صدای تیراندازی شنیده اما ندیده است که کسی زخمی شود. همچنین از خیابان کارگر تهران نیز درگیری شدید گزارش ‌شده است.
[15:50] یک شهروند تهرانی از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی در خیابان ولی‌عصر با مردم خبر می‌دهد. وی می‌گوید این نیروها به مردمی هم که از پاساژهای در حال تعطیل خارج می‌شود حمله می‌کنند. جمعیت معترضان در حال افزایش است اما به نظر می‌رسد خستگی نیروهای امنیتی برخورد آن‌ها را خشن‌تر کرده است.
[15:40] یک شاهد عینی به دویچه وله گفت از خیابان جمال‌زاده تا میدان انقلاب گروه‌های مختلف مردم حضور دارند و به صورت پراکنده شعار می‌دهند. چندبار برای پراکنده کردن مردم گاز اشک‌آور شلیک شده است. این شاهد عینی می‌افزاید که جمعیت نسبت به ۲۵ بهمن بیشتر به نظر می‌رسد.
[15:30] اجتماع مردم در خیابان ۱۶ آذر گزارش شده است. یک دانشجو به دویچه‌وله گفت جمعیت هیجان زده است اما شعاری نمی‌دهند. بسیجی موتوری نیز با پرچم‌های یاحسین شعار می‌دهند. دوربین‌های صدا و سیما نیز حضور دارند.
[15:20] از تهران گزارش می‌شود حضور نیروهای امنیتی نسبت به ۲۵ بهمن در خیابان‌های مرکزی بسیار کمتر است. یک شهروند تهرانی به دویچه‌وله گفت اتوبوس‌هایی که از میدان ولیعصر به سمت پایین در حرکت هستند در چهار راه ولیعصر اجازه توقف و پیاده کردن مسافر را ندارند.

[15:15] یک شاهد عینی به دویچه‌وله می‌گوید جمعیت پر شماری در پیاده‌روهای خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب حضور دارند اما شعاری نمی‌دهند. نیروهای امنیتی در مسیر خطوط ویژه اتوبوس‌ها مانور می‌دهند و صدای موتورهای‌شان منطقه را فراگرفته است.
[15:10] شاهدان عینی به بی‌بی‌سی گفته‌اند شهرداری تهران تلاش می‌کند سطل‌های بزرگ زباله را در سطح شهر جمع‌آوری کند. در تجمعات پیشین معترضان و مخالفان، شمار زیادی از این سطل‌ها به آتش کشیده شده بود.
[15:00] یک شاهد عینی به دویچه‌وله می‌گوید پیاده‌روهای خیابان ولی‌عصر بسیار شلوغ شده است. جمعیت پرشماری نیز به سوی میدان انقلاب در حرکت هستند. گزارش‌های دیگر از تجمع مردم در خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب تا آزادی خبر می‌دهند.

[14:50] در خیابان‌های ملاصدرا و میدان نمازی شهر شیراز حضور سنگین نیروهای امنیتی و ضد شورش گزارش شده است.
[14:40] گزارش‌هایی از شکل‌گیری تجمع‌های پراکنده در شیراز و حضور پر رنگ نیروهای امنیتی در سطح این شهر منتشر شده است.

[14:20] یک تویترنویس از تهران گزارش کرده «با وجود تعداد زیاد نیروی انتظامی روحیه‌ها خیلی خوب است. مردم در دسته‌های چند نفری سعی در تجمع دارند. ترافیک هم داره سنگین‌تر می‌شود.»
[14:15] مخالفان دولت ایران اعلام کرده‌اند که امروز ۱۰ اسفند ماه (۱مارس) در تهران و دیگر شهرها در اعتراض به حصر و بازداشت رهبران معترضان به خیابان‌ها خواهند آمد. گزارش‌ها از حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر تهران حکایت دارد.
­[14:10] یک شاهد عینی به دویچه‌وله گفت که در چهار ولی‌عصر حضور نیروهای امنیتی بسیار کمتر از ۲۵بهمن و یک اسفند است. وی از حضور نیروهای ضد شورش در خیابان‌های فرعی این منطقه گزارش می‌دهد.
[14:00] یک وبلاگ‌نویس حوالی ظهر از تهران نوشت «در ضلع شرقی میدان ۷ تیر تهران در مقابل مسجد الجواد نیز جمع زیادی از ماموران ضد شورش به همراه چندین دستگاه موتور مستقر شده‌اند و در حالی‌که سربازان و درجه‌داران زیر باران همچون "موش آبکشیده" شدند افسران بلندپایه‌تر به همراه لباس شخصی‌های بیسیم بدست سعی می‌کنند تا با مچاله شدن در زیرپل عابرپیاده کمتر خیس شوند.»
 

No comments:

Post a Comment